maandag 10 februari 2014

Aan lager wal

Afgelopen zaterdag 8 februari gebeurde wat ik al zo lang vreesde: ik ben met mijn Quest van de dijk gewaaid. Er stond een stevige, maar niet verontrustende wind uit het Zuiden. Ik reed van Oost naar West en de wind kwam dus van links. Ik hoefde maar weinig te trappen, de voortstuwing volgens de wet van Bernoulli was duidelijk merkbaar vanaf het moment dat ik de dijk langs de Waal was opgedraaid. Enkele kilometers verder gebeurde het. Een windvlaag tilde het linker voorwiel van de grond. Ik was juist in een bocht naar links, dus naar rechts sturen ging niet. Voor ik het in de gaten had was ik bezig met een glijvlucht over het gras van de dijk, glijdend op rechter zijkant van de fiets. Toen schuurde ik nog een asfaltweggetje over en ik kwam tot stilstand op het gras daarachter. Mijn rechter schouder voelde beurs en in elke handrug zat een snee. Verder geen problemen. Ik klom er gemakkelijk uit en enkele meters verderop lag de racekap. Het rechter spiegeltje was verdwenen en de zijkant had ernstige schaafplekken. Een eerste inspectie leverde niet meer schade op. De wielkasten leken me nog intact. Morgen moeten de heren van Velomobiel.nl de fiets maar eens grondig inspecteren.

1 opmerking:

Marcus zei

Precies datgene wat jouw gebeurt is, is mijn grootste angst. En dan rij ik ook nog exact dezelfde quest in wit. Als ik je verhaal zo lees en de foto's bekijk, zijn jullie er relatief goed vanaf gekomen.

Succes met het herstel.

Marc